[an error occurred while processing this directive]
![]() |
Programma-overzicht vande Nationale Rekendagen 2008 |
De conferentiegids van dit jaar vindt u hier: Nationale Rekendagen 2008
Donderdag 27 maart 2008
|
|||
Tijd |
|
|
Plaats |
09.30 - 10.30 |
Ontvangst met koffie |
|
Atrium-lounge |
10.30 - 11.15 |
Plenaire lezing; Gecijferdheid als inspiratiebron voor rekenlessen |
Kees Hoogland |
Rotonde |
11.15 - 11.30 |
Speech van Sharon Dijksma over rekenen en wiskunde als speerpunt in het kwaliteitsbeleid |
|
Rotonde |
11.30 - 12.15 |
Eerste ronde practicum |
|
Boston- en Cambridgezalen |
12.30 - 13.30 |
Lunch |
|
Dali restaurant |
13.30 - 15.30 |
Tweede ronde practicum |
|
Boston- en Cambridgezalen |
15.30 - 16.15 |
Koffie / thee |
|
Atrium-lounge |
16.15 - 17.15 |
Parallellezingen |
|
Rotonde, Boston- en Cambridgezalen |
18.00 - 19.30 |
Diner |
|
Dali restaurant |
20.00 - 21.00 |
Plenaire lezing; Hoe wiskundig is ons rekenonderwijs op de basisschool |
Marja van den Heuvel-Panhuizen |
Rotonde |
21.00 - |
Avondprogramma |
|
|
Vrijdag 28 maart 2008
|
|||
Tijd |
|
|
Plaats |
09.00 - 10.00 |
Plenaire lezing; Realistisch en grensverleggend leren en onderwijzen met LOVS |
Jean-Marie Kraemer |
Rotonde |
10.00 - 10.30 | Koffie / thee |
||
10.30 - 12.00 |
Eerste ronde werkgroepen |
|
Boston- en Cambridgezalen |
12.30 - 13.30 |
Lunch |
|
Dali restaurant |
13.30 - 15.00 |
Tweede ronde werkgroepen |
|
Boston- en Cambridgezalen |
15.15 - 15.30 |
Afsluiting |
Ronald Keijzer en Rob van Tricht |
Rotonde |
Tijd |
Titel |
Spreker |
Donderdag 27 maart 2008 10.30 - 10.45 |
Opening |
Sharon Dijksma |
Donderdag 27 maart 2008 10.45 - 11.30 |
Gecijferdheid als inspiratiebron voor rekenlessen (pdf) | Kees Hoogland |
Donderdag 27 maart 2008 20.00 - 21.00 |
Marja van den Heuvel-Panhuizen |
|
Vrijdag 28 maart 2008 09.00 - 10.00 |
Realistisch en grensverleggend leren en onderwijzen met LOVS (pdf)
|
Jean-Marie Kraemer |
Vrijdag 28 maart 2008 15.15 - 15.30 |
Afsluiting |
Ronald Keijzer & Rob van Tricht
|
Donderdag 27 maart 2008 16.15 - 17.15 |
|||
Menne Kleuterwiskunde in 5 minuten (pdf)
|
Milo De kwaliteit van rekenen-wiskunde in het basisonderwijs (pdf) |
Getalbegrip in de peiling (pdf)
|
Schoeman en Terlouw Hulp aan zwakke rekenaars: van inspiratie tot implementatie (pdf) |
Vrijdag 28 maart 2008 |
|||||
Tijd |
Eerste ronde werkgroepen |
||||
10.30 - 12.00
|
Janssen en Kraemer Diagnostiseren en plannen in de onderbouw (pdf) |
Van Dijk Rekenen met kleuters met ontwikkelingsvoorsprong (pdf)
|
Prinsen Tijdvangers (pdf) |
Feijs en Munk TalentenKracht: jonge kinderen sprankelen (pdf) |
Strikwerde, Verschure-van Bavel en Verschuren Meten van lengte (pdf) |
Van Waveren Hogervorst Grote getallen - het onvoorstelbvare voorstelbaar maken (pdf) |
Den Hertog De coördinator aan het werk (pdf) |
Kleingeld De tijd vliegt!? (pdf) |
Van Galen en Peltenburg Grote Rekendag en groep 3/4 en 7/8 (pdf) | ||
13.30 - 15.00 |
Tweede ronde werkgroepen |
||||
|
Moerlands en Derksen Het tasjesproject (pdf) |
Janson Leren klokkijken, kwelling of rijk probleem? (pdf) |
Amse en Veltman Hoeken voor jonge kinderen om spelenderwijs in te kunnen rekenen (pdf) |
Dolk, De Figueiredo, Garssen, Meijers en Te Selle Handig, Verstandig en Effectief Rekenen (pdf)
|
|
Van Dongen Bewegend rekenen (pdf) |
Van Galen en Peltenburg Die lastige klok (pdf) |
Sikkes en Van der Leeuw Met kleine stappen sprongen vooruit (pdf) |
Jonker en Van Dijk Grote Rekendag in groep 1/2 en 5/6 (pdf) |