Tijd | Plaats | |
9.30 - 10.30 | Ontvangst met koffie | Foyer |
10.30 - 10.45 | Opening door Jan de Lange | Auditorium |
10.45 - 11.30 | Daan Doing, TAL praktisch belicht: kernpunten uit de leerlijn | Auditorium |
11.45 - 12.45 | Eerste ronde werkgroepen | F-zalen, C6 en H4 |
13.00 - 14.15 | Lunch | Ef restaurant |
14.30 - c.a. 17.30 | Practicum | Auditorium + F |
15.45 - 16.00 | koffie/thee | Foyer |
18.00 - 19.00 | Diner | Ef restaurant |
19.30 - 20.00 | koffie/thee | |
20.00 - 20.30 | Reflectie practicum | Auditorium |
20.30 - 21.15 | Marjolein Kool en Anneke Noteboom, Rondje kinderliedjes: cd met rekenliedjes voor groep 3 |
Auditorium |
21.30 - ... | Divertissement |
Tijd | Plaats | |
9.00 - 9.45 | Piet Lagarde, Techniek biedt zo veel meer |
Auditorium |
10.00 - 11.00 | Tweede ronde werkgroepen | F-zalen, C6 en H4 |
11.00 - 11.30 | koffie/thee | |
11.30 - 12.30 | Derde ronde werkgroepen | F-zalen, C6 en H4 |
13.00 - 14.15 | Lunch | Ef restaurant |
14.15 - 15.15 | Lagerhuis | Auditorium |
15.15 | Afsluiting |
Tijd | Thema/titel | Spreker |
20 maart 10.30 - 10.45 |
Opening | J. de Lange |
20 maart 10.45 - 11.30 |
TAL praktisch belicht: kernpunten uit de leerlijn (pdf) |
D. Doing |
20 maart 20.30 - 21.15 |
Rondje rekenliedjes: cd met rekenliedjes voor groep 3 (pdf) | M. Kool en A. Noteboom |
21 maart 9.00 - 9.45 |
Techniek biedt zo veel meer | J. Nicolai ea |
Tijd | F 16 | F 18 | F 20 | F 22 | H 4 | C 6 | C 19 |
11.45 - 12.45 | Hans van Luit Voorbereidend rekenen in het speciaal basisonderwijs (pdf) |
Annemieke Zwart Rekenen in beweging |
Gerda Nuijten Rekenen voor hoogbegaafde leerlingen (pdf) |
Yvanka van Dijk Hoe ontwerpen kinderen hun denkstrategieen? (pdf) |
Jan Grashuis Bellenblazen: Alleen maar pret? (pdf) |
Ceciel Borghouts Samen Rekenen: rekenspelletjes voor (hele) jonge kinderen |
Peter Boon Educatieve software: meer dan extra oefening |
Tijd | F 16 | F 18 | F 20 | F 22 | H 4 | C 6 |
10.00 - 11.00 |
Piet Lagarde |
Jaap Griffioen Het organiseren van ontwikkelingsgericht werken: kan dat met een methode? (pdf) |
Nina Boswinkel Onder de waterspiegel: |
Jacqueline vd Ven |
Joost van Gils Eva Schoonderwoerd Rekenen in het ZML |
Lia Oosterwaal Frans van Galen Kinderen aan het woord (pdf) |
11.30 - 12.30 |
Guyanne vd Horst Henk Littel Implementatie van realisch rekenen in het S(B)O (pdf) |
Anneke Noteboom |
Dolly van Eerde Jo Nelissen Interactief rekenonderwijs geven, hoe doe je dat? (pdf) |
Prinsen e.a |
Els van Herpen Wilma Haans Pareltjes in het speciaal basisonderwijs (pdf) |
Kees Buijs Hoofdrekenen, of toch de rekenmachine? (pdf) |
Voor het bekijken van de pdf-documenten heeft u een versie nodig van Acrobat Reader