Tijd | Plaats | |
9.15 - 10.00 | Ontvangst met koffie en inchecken | Atrium |
10.00 - 10.15 | Opening: Mw. M. van der Hoeven, Minister van OCenW | Rotonde |
10.15 - 11.00 | Plenaire lezing; Miriam Schreurs & Henk Veneman | Rotonde |
11.00 - 11.30 | Koffie/thee | Atrium |
11.30 - 12.30 | Eerste ronde werkgroepen | |
12.45 - 14.00 | Lunch | Dali- en Samuel's-restaurant |
14.15 - 15.30 | Practicum | Rotonde, B2, B4 en Atrium-lounge |
15.30 - 16.00 | Koffie/thee | Atrium |
16.00 - 17.15 | Vervolg practicum | Rotonde, B2, B4 en Atrium-lounge |
18.00 - 19.00 | Diner | Dali- en Samuel's-restaurant |
19.30 - 20.00 | Koffie/thee | Atrium |
20.15 - 21.00 | Plenaire lezing; Nina Boswinkel & Erica de Goeij | Rotonde |
21.30 - ... | Amusement |
Foyer |
Tijd | Plaats | |
07.30 - 09.00 | Ontbijt | Dali- en Samuel's-restaurant |
9.00 - 09.45 | Reflectie op het practicum | Rotonde |
10.00 - 11.00 | Tweede ronde werkgroepen | |
11.00 - 11.30 | Koffie/thee | Atrium |
11.30 - 12.30 | Derde ronde werkgroepen | |
12.45 - 13.45 | Lunch | Dali- en Samuel's-restaurant |
14.00 - 15.00 | Plenaire lezing; Maarten Dolk | Rotonde |
15.00 | Afsluiting; Ronald Keijzer & Parul Slegers | Rotonde |
Tijd | Thema/titel | Spreker |
17 maart 10.00 - 10.15 |
Opening | Minister van der Hoeven |
17 maart 10.15 - 11.00 |
Realistisch rekenen binnen de verschillende vernieuwingsconcepten |
M. Schreurs & H. Veneman |
17 maart 20.15 - 21.00 |
Speciaal Rekenen | N. Boswinkel & E. de Goeij |
18 maart 14.00 - 15.00 |
Wie doet het denkwerk in de klas? | M. Dolk |
18 maart 15.00 |
Afsluiting | Ronald Keijzer & Parul Slegers |
Tijd | ||||||||
11.30 - 12.30 | Borghouts & Dekker Gestructureerd coöperatief leren tijdens de rekenlessen (pdf) |
Leenders Handelingsgericht reken-wiskundeonderwijs voor jonge kinderen in risicosituaties (pdf) |
Van Doorn Mediërend leren het antwoord op ...? (pdf) |
Van Dijk Verrijkingsonderwijs - hoogbegaafden (pdf) |
Bögemann Naar meer zelfgestuurd leren binnen het reken-wiskundeonderwijs (pdf) |
Van Nuenen & Riddering Realistisch rekenen binnen basisontwikkeling in de aanvangsgroepen van het sbo (pdf) |
Peltenburg & Treffers Spelen met de band die nooit stopt (pdf) |
Van Galen & Keijzer De kern van breuken, verhoudingen, procenten en kommagetallen (pdf) |
Thema Bouw |
1 algemeen |
2 onderbouw |
1 algemeen |
3 bovenbouw |
1 algemeen |
2/4 onderbouw |
4 midden- en bovenbouw |
3 bovenbouw |
Voor het bekijken van de pdf-documenten heeft u een versie nodig van Acrobat Reader